Menü Schließen

Wissenschaftliche Artikel

2018 – 2023

Däschle, J., Hofmann, C., Wernicke, J., Montag, C., & Kiefer, M. (2023). The relationship between parenting behavior and the personality of kindergarten children. Frontiers in Psychology, 14, 1048391. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2023.1048391.

Fiedler, M., Hofmann, C., Montag, C., & Kiefer, M. (2023). Factors related to the development of executive functions: A cumulative dopamine genetic score and environmental factors predict performance of kindergarten children in a go/nogo task. Trends in Neuroscience and Education, 30, 100200. https://doi.org/10.1016/j.tine.2023.100200.

Bauer, A., Jungclaus, J., & Arndt, P.A. (2022) Arbeitsbezogene Kompetenzen erfolgreich entwickeln. Evaluation des agilen Sprintlernens in der Praxis. Zeitschrift für Arbeits- und Organisationspsychologie, 66(3), 154–164. https://doi.org/10.1026/0932-4089/a000382.

Jungclaus, J., & Schaper, N. (2021). Theorie versus Praxis: Lerntheoretische Spezifizierung des Lernkonzepts „Agiles Sprintlernen “auf dem Prüfstand. Journal of Technical Education (JOTED), 9(2), 87-122. https://doi.org/10.48513/joted.v9i2.210.

Jungclaus, J., & Schaper, N. (2021). Agiles Sprintlernen wirkt–aber warum? Theoriegeleitete Analyse der Wirkprinzipien eines Gestaltungsansatzes für arbeitsbezogene Kompetenzentwicklung. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift für Angewandte Organisationspsychologie (GIO), 52, 105-120. https://doi.org/10.1007/s11612-021-00557-x.

Mayer, C., Wallner, S., Budde-Spengler, N., Braunert, S., Arndt, P. A., & Kiefer, M. (2020). Literacy training of kindergarten children with pencil, keyboard or tablet stylus: The influence of the writing tool on reading and writing performance at the letter and word level. Frontiers in psychology, 10, 487410. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2019.03054.

Jungclaus, J., Korge, G., Arndt, P. & Bauer, A. (2019). Agiles Sprintlernen – ein Konzept für dezentrales betriebliches Lernen: Empirische Begründung und praktische Erfahrungen. Gruppe. Interaktion. Organisation. Zeitschrift Für Angewandte Organisationspsychologie (GIO), 50(2), 217–227. https://doi.org/10.1007/s11612-019-00468-y.

Budde-Spengler, N., Sachse, S., & Rinker, T. (2018). The relationship between input factors and early lexical knowledge in Turkish-German children. International journal of bilingual education and bilingualism. 24:8, 1091-1106, DOI: https://doi.org/10.1080/13670050.2018.1543647.

Kipp, K. H., Streb, J., & Arndt, P. A. (2018). Institutionsübergreifende Bildungsarrangements und ihre Wirkung auf den Sprachentwicklungsstand von Kindern. bildungsforschung, (1), 1-25. http://dx.doi.org/10.25539/bildungsforschun.v0i1.238.

Walk, L. M., Evers, W. F., Quante, S., & Hille, K. (2018). Evaluation of a teacher training program to enhance executive functions in preschool children. PloS one, 13(5), e0197454. https://doi.org/10.1371/journal.pone.0197454.

Ältere Veröffentlichungen

2012-2017
Drissner, J., Krimm, H., & Hille, K. (2017). Attitudes of school children in Germany, Costa Rica and Ukraine towards invertebrates—A comparison. International Journal of Modern Education Research, 4(2), 6-9.

Arndt, P. A. (2016). Computer usage for learning how to read and write in primary school. Trends in neuroscience and education, 5(3), 90-98.

Drissner, J., Simonte, M., & Hille, K. (2016). Attitudes of School Children in Germany and Costa Rica towards Invertebrates-A Comparison. Research Journal of Education, 2(3), 34-37.

Evers, W. F., Walk, L. M., Quante, S., & Hille, K. (2016). Relations between measures of executive functions and self-regulation in preschoolers. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 11(4), 11-12.

Höke, J., Drexl, D., & Arndt, P. A. (2016). Interaktionsqualität, didaktische Gestaltung und kindliche Bedürfnisse–Analyse der Hort-und Ganztagsangebote-Skala für die Feststellung und Weiterentwicklung von Qualität im Anfangsunterricht. Was sind gute Schulen? Teil 4: Theorie, Praxis und Forschung zur Qualität von Ganztagsschulen, 42.

Höke, J., & Arndt, P. A. (2016). Mutual esteem as a success condition for cooperation processes between kindergarten and elementary school. Journal for Educational Research Online/Journal für Bildungsforschung Online, 7(3), 54-85.

Quante, S., Evers, W. F., Otto, M., Hille, K., & Walk, L. M. (2016). EMIL–Ein Kindergarten-Konzept zur Stärkung der Selbstregulation durch Förderung der exekutiven Funktionen. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 11(4), 9-10.

Rinker, T., Budde-Spengler, N., & Sachse, S. (2019). The relationship between first language (L1) and second language (L2) lexical development in young Turkish-German children. In Risk and Protective Environmental Factors for Early Bilingual Language Acquisition (pp. 102-117). Routledge.

Bauer, A., Evanschitzky, P., & Reiners, D. (2015). Individualisierte Weiterbildung durch Entwicklungsbegleitung. Zeitschrift für Arbeits-und Organisationspsychologie A&O., 59(3), 144-154.

Drissner, J., Gelder, J., & Hille, K. (2015). Welche Faktoren im Unterrichtsgeschehen der Ulmer „Zooschule “sind für Schulkinder besonders einprägsam?. Der Zoologische Garten, 84(3-4), 184-192.

Hogan, M. J., O’Hora, D., Kiefer, M., Kubesch, S., Kilmartin, L., Collins, P., & Dimitrova, J. (2015). The effects of cardiorespiratory fitness and acute aerobic exercise on executive functioning and EEG entropy in adolescents. Frontiers in human neuroscience, 9, 538.

Kiefer, M., Schuler, S., Mayer, C., Trumpp, N. M., Hille, K., & Sachse, S. (2015). Handwriting or typewriting? The influence of pen-or keyboard-based writing training on reading and writing performance in preschool children. Advances in cognitive psychology, 11(4), 136.

Koslowski, C. (2015). KOOPERATION im „Bildungshaus 3–10 “ist MEHR als Zusammenarbeit „auf Augenhöhe “. Frühe Bildung, 4(1), 3-11. https://doi.org/10.1026/2191-9186/a000187.

Schneider, A., & Kipp, K. H. (2015). Professional growth through collaboration between kindergarten and elementary school teachers. Teaching and Teacher Education, 52, 37-46.
Sosic-Vasic, Z., Keis, O., Lau, M., & Spitzer, M. (2015). The impact of motivation and teachers’ autonomy support on children’s executive functions. Frontiers in Psychology, 6, 122526. https://doi.org/10.3389/fpsyg.2015.00146.

Streb, J., Kammer, T., Spitzer, M., & Hille, K. (2015). Extremely reduced motion in front of screens: Investigating real-world physical activity of adolescents by accelerometry and electronic diary. Plos one, 10(5), e0126722.

Streb, J., Keis, O., Lau, M., Hille, K., Spitzer, M., & Sosic-Vasic, Z. (2015). Emotional engagement in kindergarten and school children: A self-determination theory perspective. Trends in Neuroscience and Education, 4(4), 102-107.

Williams, B., Schneider, A., & Arndt, P. A. (2015). Prozess-und Inhaltsberatung in Bildungskontexten. Organisationsberatung, Supervision, Coaching, 3(22), 323-340.

Drissner, J., Bertrand, M., & Hille, K. (2014). Learning effectively outside school with the help of zoo school. International Zoo Educators Association Journal, 50, 11-13.

Drissner, J. R., Haase, H. M., Wittig, S., & Hille, K. (2014). Short-term environmental education: long-term effectiveness?. Journal of Biological Education, 48(1), 9-15.

Evers, W. F., Lex, A., & Fladung, A. K. (2014). Bicycle accidents among teenagers: Examining the role of executive functions. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 9(4), 19-20.

Keis, O., Helbig, H., Streb, J., & Hille, K. (2014). Influence of blue-enriched classroom lighting on students׳ cognitive performance. Trends in Neuroscience and Education, 3(3-4), 86-92. https://dx.doi.org/10.1016/j.tine.2014.09.001.

Kipp, K. H., Mecklinger, A., Brunnemann, N., Shamdeen, M. G., Meng‐Hentschel, J., & Gortner, L. (2015). Modifications of Recognition Memory Processes in Preterm Children: An Event‐Related Potential Study. Child development, 86(2), 379-393. https://doi.org/10.1111/cdev.12323.

Koslowski, C. (2014). Professionalisierende Effekte wissenschaftlicher Begleitarbeit für Fach-und Lehrkräfte im Forschungsprojekt „Bildungshaus 3-10“. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 9(3), 19-20.

Smith, E., Gütinger, A., Budde-Spengler, N., Reiter, R., Attenberger, M. M., Brosch, S., & Sachse, S. (2015). Charakterisierung eines Kollektivs von Kindern mit früher Verzögerung im Spracherwerb „Late Talkers“. Laryngo-Rhino-Otologie, 94(09), 579-586. https://doi.org/10.1055/s-0034-1389909.

Scharnagl, S., Evanschitzky, P., Streb, J., Spitzer, M., & Hille, K. (2014). Sixth graders benefit from educational software when learning about fractions: A controlled classroom study. Numeracy, 7(1), 4.

Widenhorn-Müller, K., Schwanda, S., Scholz, E., Spitzer, M., & Bode, H. (2014). Effect of supplementation with long-chain ω-3 polyunsaturated fatty acids on behavior and cognition in children with attention deficit/hyperactivity disorder (ADHD): A randomized placebo-controlled intervention trial. Prostaglandins, Leukotrienes and Essential Fatty Acids, 91(1-2), 49-60. https://dx.doi.org/10.1016/j.plefa.2014.04.004.

Zhao, J., Kipp, K., Gaspar, C., Maurer, U., Weng, X., Mecklinger, A., & Li, S. (2014). Fine neural tuning for orthographic properties of words emerges early in children reading alphabetic script. Journal of Cognitive Neuroscience, 26(11), 2431-2442. https://dx.doi.org/10.1162/jocn_a_00660.

Bartl-Pokorny, K. D., Marschik, P. B., Sachse, S., Green, V. A., Zhang, D., Van Der Meer, L., … & Einspieler, C. (2013). Tracking development from early speech-language acquisition to reading skills at age 13. Developmental neurorehabilitation, 16(3), 188-195.

Christoph, V., & Hille, K. (2013). Wenn ich nur wüsste, wer mir helfen kann. Nervenheilkunde, 32(10), 766-771.

Drissner, J., Haase, H. M., Rinderknecht, A., & Hille, K. (2013). Effective environmental education through half-day teaching programmes outside school. International Scholarly Research Notices, 2013.

Drissner, J., Steigmüller, M. L., & Hille, K. (2013). Environmental education outside school: Effects of a half-day teaching programme. Education Journal, 2(6), 231-235.

Hogan, M., Kiefer, M., Kubesch, S., Collins, P., Kilmartin, L., & Brosnan, M. (2013). The interactive effects of physical fitness and acute aerobic exercise on electrophysiological coherence and cognitive performance in adolescents. Experimental brain research, 229, 85-96.

Sachse, S., & von Suchodoletz, W. (2013). Sprachentwicklung von der U7 bis zur U7a bei Kindern mit und ohne Sprachentwicklungsverzögerungen. Klinische Pädiatrie, 194-200.

Sachse, S., & von Suchodoletz, W. (2013). bei Late Talkers. HNO, 61, 937-943.

Simon, S., & Sachse, S. (2013). Anregung der Sprachentwicklung durch ein Interaktionstraining für Erzieherinnen. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 8(4), 5-6.

Arndt, P. A. (2012). Design of learning spaces: Emotional and cognitive effects of learning environments in relation to child development. Mind, Brain, and Education, 6(1), 41-48.

Brandstetter, S., Klenk, J., Berg, S., Galm, C., Fritz, M., Peter, R., … & Wabitsch, M. (2012). Overweight prevention implemented by primary school teachers: a randomised controlled trial. Obesity facts, 5(1), 1-11.

Drexl, D., Hökl, J., Rehm, A., Schumann, I., & Sturmhöfel, N. (2012). Kindergarten und Grundschule gemeinsam denken? Didaktische Ansätze und systembedingte Verschiedenheit. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 7(4), 13-14.

Höke, J., Hille, K., & Kansteiner-Schänzlin, K. (2012). Lehrerzentrierter versus schülerorientierter Unterricht. Erweiterung eines differenzierten Blicks auf das Lernverhalten von Schüler/innen in offenen Lehr-Lernformen. Unterrichtswissenschaft, 40(4), 371-384.

Koch, K., & Hille, K. (2012). Kinder über Kindermuseen: eine empirische Studie zu Qualitätskriterien. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 7(4), 15-16.

Lohr, C., & Fladung, A. K. (2012). Stress, Emotionsregulation und Essstörungsrisiko in der Adoleszenz. Nervenheilkunde, 31(06), 461-466.

Sachse, S., Budde, N., Rinker, T., & Groth, K. (2012). Evaluation einer Sprachfördermaßnahme für Vorschulkinder. Frühe Bildung.

Steinbrink, C., Groth, K., Lachmann, T., & Riecker, A. (2012). Neural correlates of temporal auditory processing in developmental dyslexia during German vowel length discrimination: An fMRI study. Brain and Language, 121(1), 1-11.

Streb, J., Hille, K., Schoch, S., & Sosic-Vasic, Z. (2012). Aufmerksamkeitstraining fördert exekutive Funktionen von Kindergartenkindern. Nervenheilkunde, 31(06), 450-454.

2007-2011

Drissner, J., Haase, H. M., Nikolajek, M., & Hille, K. (2011). Environmental education in a ‘green classroom’. Resonance, 16, 180-187.

Groen, G., Sokolov, A. N., Jonas, C., Roebling, R., & Spitzer, M. (2011). Increased resting-state perfusion after repeated encoding is related to later retrieval of declarative associative memories. PloS one, 6(5), e19985.

Hille, K. (2011). Bringing research into educational practice: Lessons learned. Mind, Brain, and Education, 5(2), 63-70.

Hille, K., Gust, K., Bitz, U., & Kammer, T. (2011). Associations between music education, intelligence, and spelling ability in elementary school. Advances in Cognitive Psychology, 7, 1.

Kubesch, S., Beck, F., & Abler, B. (2011). Dopaminerge Genpolymorphismen und sportliche Höchstleistungen. Nervenheilkunde, 30(08), 585-593.

Kubesch, S., Emrich, A., & Beck, F. (2011). Exekutive Funktionen im Sportunterricht fördern. Sportunterricht, 60(10), 312-316.

Buschmann, A., Jooss, B., Simon, S., & Sachse, S. (2010). Alltagsintegrierte Sprachförderung in Krippe und Kindergarten: Das „Heidelberger Trainingsprogramm“ – Ein sprachbasiertes Interaktionstraining für den Frühbereich. LOGOS Interdisziplinär, 18(2), 84–95.

Drissner, J., Haase, H. M., & Hille, K. (2010). Short-term environmental education-does it work?-An evaluation of the ‘green classroom’. Journal of Biological Education, 44(4), 149-155.

Hatz, H., & Sachse, S. (2010). Prävention von Lese-Rechtschreibstörungen. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42(4), 226–240.

Hille, K., Vogt, K., Fritz, M., & Sambanis, M. (2010). Szenisches Lernen im Fremdsprachenunterricht–die Evaluation eines Schulversuchs. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 5(3), 17-18.

Rinker, T., Alku, P., Brosch, S., & Kiefer, M. (2010). Discrimination of native and non-native vowel contrasts in bilingual Turkish–German and monolingual German children: Insight from the Mismatch Negativity ERP component. Brain and language, 113(2), 90-95.

Sachse, S., Budde, N., Rinker, T., & Groth, K. (2010). Mehrsprachige Kinder in vorschulischen Sprachfördermaßnahmen: Soziodemografischer Hintergrund und Sprachleistungen. LOGOS Interdisziplinär, 18(5), 337–345.

Sachse, S., & v Suchodoletz, W. (2011, January). Early identification of language delay as a precondition for early intervention in late talking toddlers. In INFANT MENTAL HEALTH JOURNAL (Vol. 31, No. 3, pp. 178-178).

Sosic-Vasic, Z., & Streb, J. (2010). „Fokus Kind “–Wissenschaftliche Untersuchung des Bildungstages aus Sicht von Kindern in Sachsen. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 5(3), 21-22.

Steinbrink, C., Schwanda, S., Klatte, M., & Lachmann, T. (2010). Sagen Wahrnehmungsleistungen zu Beginn der Schulzeit den Lese-Rechtschreiberfolg in Klasse 1 und 2 voraus?. Zeitschrift für Entwicklungspsychologie und Pädagogische Psychologie, 42 (4), 188-200.

Stroth, S., Reinhardt, R. K., Thöne, J., Hille, K., Schneider, M., Härtel, S., … & Spitzer, M. (2010). Impact of aerobic exercise training on cognitive functions and affect associated to the COMT polymorphism in young adults. Neurobiology of learning and memory, 94(3), 364-372.

Steinbrink, C., Vogt, K., Krammer, S., & Bernauer, J. (2009). Evaluation und vorläufige Normierung des Computerbasierten Ulmer Lautunterscheidungstests (CULT). Diagnostica, 55(2), 94-105.

Groth, K., Lachmann, T., Riecker, A., Muthmann, I., & Steinbrink, C. (2011). Developmental dyslexics show deficits in the processing of temporal auditory information in German vowel length discrimination. Reading and Writing, 24, 285-303.

Kubesch, S., & Walk, L. (2009). Körperliches und kognitives Training exekutiver Funktionen in Kindergarten und Schule. Sportwissenschaft 39 (4), 309–317.

Kubesch, S., Walk, L., Spitzer, M., Kammer, T., Lainburg, A., Heim, R., & Hille, K. (2009). A 30‐minute physical education program improves students’ executive attention. Mind, Brain, and Education, 3(4), 235-242.

Nagel, G., Wabitsch, M., Galm, C., Berg, S., Brandstetter, S., Fritz, M., … & Steinacker, J. (2009). Determinants of obesity in the Ulm Research on Metabolism, Exercise and Lifestyle in Children (URMEL-ICE). European journal of pediatrics, 168, 1259-1267.

Nagel, G., Wabitsch, M., Galm, C., Berg, S., Brandstetter, S., Fritz, M., … & Steinacker, J. (2009). Secular changes of anthropometric measures for the past 30 years in South-West Germany. European journal of clinical nutrition, 63(12), 1440-1443.

Sachse, S., & von Suchodoletz, W. (2009). Prognose und Möglichkeiten der Vorhersage der Sprachentwicklung bei Late Talkers. Kinderärztliche Praxis, 80(5), 318-328.

Sambanis, M. (2009). Wissenschaftliche Begleitung des Modells” Bildungshaus 3-10″-Verzahnung von Kindergarten und Grundschule. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 4(1), 131-135.

Steinbrink, C., Ackermann, H., Lachmann, T., & Riecker, A. (2009). Contribution of the anterior insula to temporal auditory processing deficits in developmental dyslexia. Human brain mapping, 30(8), 2401-2411.

Stroth, S., Hille, K., Spitzer, M., & Reinhardt, R. (2009). Aerobic endurance exercise benefits memory and affect in young adults. Neuropsychological rehabilitation, 19(2), 223-243.

Stroth, S., Kubesch, S., Dieterle, K., Ruchsow, M., Heim, R., & Kiefer, M. (2009). Physical fitness, but not acute exercise modulates event-related potential indices for executive control in healthy adolescents. Brain research, 1269, 114-124.

Drissner, J., Hille, K., Debatin, S., & Haase, H. M. (2008). Das Grüne Klassenzimmer im Botanischen Garten der Universität Ulm: eine Wirkungsanalyse. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 3(2), 209-218.

Evanschitzky, P., Lohr, C., & Hille, K. (2008). Mathematische und naturwissenschaftlich-technische Bildung im Kindergarten–Untersuchung der Wirksamkeit einer beruflichen Weiterbildung von Erzieherinnen. Diskurs Kindheits-und Jugendforschung/Discourse. Journal of Childhood and Adolescence Research, 3(4), 469-481.

Hoenig, K., Sim, E. J., Bochev, V., Herrnberger, B., & Kiefer, M. (2008). Conceptual flexibility in the human brain: dynamic recruitment of semantic maps from visual, motor, and motion-related areas. Journal of Cognitive Neuroscience, 20(10), 1799-1814.

Kiefer, M. (2008). Zusammenwirken kognitiver Systeme: Kognitionspsychologische und neurophysiologische Befunde zur Rolle des semantischen Gedächtnisses bei der Informationsverarbeitung. Psychologische Rundschau, 59(2), 87-97.

v. Soden-Fraunhofen, R., Sim, E. J., Liebich, S., Frank, K., & Kiefer, M. (2008). Die Rolle der motorischen Interaktion beim Erwerb begrifflichen Wissens: eine Trainingsstudie mit künstlichen Objekten. Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 22(1), 47-58.

Kiefer, M., Sim, E. J., Herrnberger, B., Grothe, J., & Hoenig, K. (2008). The sound of concepts: Four markers for a link between auditory and conceptual brain systems. Journal of Neuroscience, 28(47), 12224-12230.

Lohr, C., Horn, A. B., & Hille, K. (2008). Die psychische Gesundheit von Jugendlichen ohne Ausbildungsverhältnis. Nervenheilkunde, 27(09), 805-812.

Sokolov, A., & Groen, G. (2008). Die vergessene Säule: Was unser Gedächtnis stärkt. Nervenheilkunde, 27(01/02), 53-56.

Steinbrink, C., & Klatte, M. (2008). Phonological working memory in German children with poor reading and spelling abilities. Dyslexia, 14(4), 271-290.

Steinbrink, C., Schwanda, S., & Vogt, K. (2008). Zusammenhänge zwischen kognitiven Variablen und Lese-Rechtschreibleistungen bei Erstklässlern mit Schwierigkeiten im Rechtschreiben. Nervenheilkunde, 27(07), 644-651.

Steinbrink, C., Vogt, K., Kastrup, A., Müller, H. P., Juengling, F. D., Kassubek, J., & Riecker, A. (2008). The contribution of white and gray matter differences to developmental dyslexia: insights from DTI and VBM at 3.0 T. Neuropsychologia, 46(13), 3170-3178.

Vasic, N., Lohr, C., Steinbrink, C., Martin, C., & Wolf, R. C. (2008). Neural correlates of working memory performance in adolescents and young adults with dyslexia. Neuropsychologia, 46(2), 640-648.

v. Soden-Fraunhofen, R., Sim, E. J., Liebich, S., Frank, K., & Kiefer, M. (2008). Die Rolle der motorischen Interaktion beim Erwerb begrifflichen Wissens: eine Trainingsstudie mit künstlichen Objekten. Zeitschrift für pädagogische Psychologie, 22(1), 47-58.

Weiland, U., & Widenhorn-Müller, K. (2008). Langkettige mehrfach ungesättigte Fettsäuren–eine zusätzliche Behandlungsmöglichkeit bei Kindern mit ADHS?. Nervenheilkunde, 27(09), 789-793.

Widenhorn-Müller, K., Hille, K., Klenk, J., & Weiland, U. (2008). Influence of having breakfast on cognitive performance and mood in 13-to 20-year-old high school students: results of a crossover trial. Pediatrics, 122(2), 279-284.

Bitz, U., Gust, K., Spitzer, M., & Kiefer, M. (2007). Phonological deficit in school children is reflected in the mismatch negativity. NeuroReport, 18(9), 911-915.

Kiefer, M., Sim, E. J., Liebich, S., Hauk, O., & Tanaka, J. (2007). Experience-dependent plasticity of conceptual representations in human sensory-motor areas. Journal of cognitive neuroscience, 19(3), 525-542.

Riecker, A., Ackermann, H., Schmitz, B., Kassubek, J., Herrnberger, B., & Steinbrink, C. (2007). Bilateral language function in callosal agenesis. Journal of neurology, 254(4), 528-530.

Viviani, R., Beschoner, P., Ehrhard, K., Schmitz, B., & Thöne, J. (2007). Non-normality and transformations of random fields, with an application to voxel-based morphometry. NeuroImage, 35(1), 121-130.

2005-2006
Abler, B., Walter, H., Erk, S., Kammerer, H., & Spitzer, M. (2006). Prediction error as a linear function of reward probability is coded in human nucleus accumbens. NeuroImage, 31(2), 790-795.

Hille, K. (2006). Transferzentrum für Neurowissenschaften und Lernen (ZNL) – seine Methodik und Forschung. Diskurs Kindheits- und Jugendforschung, 1(1), 149-156.

Nething, K., Wabitsch, M., Galm, C., Rapp, K., Brandstetter, S., Berg, S., . . . Steinacker, J. (2006). Primärprävention von Folgeerkrankungen des Übergewichts bei Kindern und Jugendlichen. Deutsche Zeitschrift für Sportmedizin, 57(2), 42-45.

Riecker, A., Gröschel, K., Ackermann, H., Steinbrink, C., Witte, O., & Kastrup, A. (2006). Functional significance of age-related differences in motor activation patterns. NeuroImage, 32(3), 1345-1354.

Bitz, U., Gust, K., Vogt, K., Steinbrink, C., & Hille, K. (2005). Auswirkungen des Audilex-Trainingsprogramms auf die Lese- und Rechtschreibleistungen von Grundschülern der 2. Klasse. Nervenheilkunde, 24(3), 184-189.

Sim, E.-J., & Kiefer, M. (2005). Category-related brain activity to natural categories is associated with the retrieval of visual features: Evidence from repetition effects during visual and functional judgments. Cognitive Brain Research, 24(2), 260-273.